Užsiregistruok naujienlaiškiui ir gauk 10% nuolaidos kodą | Nemokamas siuntimas nuo 50 eur | Nemokamas prekės keitimas

Kaip pasikeis mada po karantino?

Posted by princesems 2021.02.24 1 Comment(s) Naudinga žinoti,

POPANDEMINIAI POKYČIAI MADOJE

 

   Kokie mes išeisime iš karantino?

   Lakios vaizduotės žmonės tikriausiai greitai įjungs margaspalvę vaizduotės kino juostą, kuri užlies juos  tragikomiškais vaizdiniais. Tačiau esame tikri, kad dauguma mūsų įveiks skepsį ir gardžiai pasijuoks iš savęs bei iš susiklosčiusios situacijos.

 

    Kalbėdami šia tema, mes patys, be abejonės, klimpome geopolitinių problemų gelmėse, kaltųjų bei teisybės paieškose, noru aštriai išsakyti tuoj prasprogstantį ilgai malšintą pyktį bei prisipažinome sau, kad pandeminės baimės akivaizdoje aktyvavome pilną išlikimo strategijos puokštę – sąstingį, bėgimą ir gynimąsi. Ir kokia laimė, kad visgi sveikas protas ir humoras nugalėjo! Tai yra, priėmėme realybę tokią, kokia ji yra, ir jau šią dieną gardžiai pasijuokėme iš kilusių išėjimo iš karantino paveikslų: švelniai tariant, socializuojamės priverstinėmis ilgaplaukėmis gėlių vaikų stiliaus šukuosenomis bei dėvime „iki nebegaliu“ atsibodusius comfy loungewear rūbų derinius.

 

    Kaip malonu suprasti, kad visa tai po truputį paliekame praeityje. Nuotaikos skaidrėja, pavasario virsmas suteikia taip reikiamo optimizmo eiti pirmyn, kurti ir tobulėti.

 

    Per praėjusius metus girdėjome daugybę diskusijų ir spėlionių kaip keisis mūsų gyvenimo realybė, kokie vartojimo įpročiai išliks, kaip mes dirbsime bei pramogausime ir taip toliau. Vieno atsakymo nėra... Todėl mūsų smalsumas bei domėjimasis mada nuvedė mus į virtualią Skokholmo mados savaitę, vykusią vasario 9-11 dienomis.

 

    Trijų dienų renginyje dalyvavę ekspertai vienareikšmiškai sutaria, kad dėl pernai kilusios pandemijos mados pramonei buvo suduotas milžiniškas smūgis. Išskiriant kai kuriuos sporto pramonės gigantus tokius, kaip Nike, kurie dominavo laisvalaikio-kasdienos rūbų segmente bei ypatingai prabangių rūbų prekinius ženklus, likusi rūbų kūrėjų dalis nukentėjo ženkliai. Tai yra, apžvelgus situaciją pasauliniu mastu, rastume vos kelis laimėtojus šioje situacijoje. Paprasčiausiai žmonės nebegalėjo dalyvauti kasmetiniuose renginiuose, neliko poreikio puoštis bei atnaujinti garderobą. Tuo pačiu sustojo fiziniai verslo bei laisvalaikio susitikimai, darbas ofisuose ir panašiai, o tai įtakojo ženklų mados pramonės susitraukimą.

 

    Diskusijoje apie pandemijos poveikį mados pramonei ekspertai aptarė dvi kardinaliai skirtingas nuomones apie tai, kaip mes būsime linkę vartoti ateityje. Viena nuomonė yra ta, kad mes, prisitaikę prie naujos realybės, pervertinę savo vertybes bei pastebėję, kad galime patenkinti savo poreikius vartodami mažiau ir atsakingiau, niekada negrįšime į prieš pandeminį vartojimo lygį. Kitą nuomonė, kurią atstovavo konsultavimo įmonės McKinsey ekspertai, kaip tik teigia priešingai – žmonėms buvo moraliai sudėtinga dirbti namuose su laisvalaikio ar sporto apranga, todėl dauguma laukia galimybių sugrįžti į normalų socialinį gyvenimą, yra išsiilgę bei ruošiasi koncertams, šventėms, festivaliams ir taip toliau. Todėl mados pramonei prognozuojamas atsigavimas. Kaip pavyzdys buvo pateiktas žmonių elgesys Kinijoje, kuomet karantino atlaisvinimo laikotarpiu didelis kiekis žmonų tiesiog veržėsi į barus, klubus ir kitas pramogų vietas, lyg užmiršę visus saugumo reikalavimus. Štai toks stiprus socializavimosi poreikis!

 

    Tačiau neabejotinai yra keliami „Mažiau yra daugiau“ bei sezoniškumų klausimai – ar išliks visi keturi rūbų sezonai, ar kaip tik tam tikrus rūbus ir jų derinius pritaikysime keliems sezonams iškart?

 

    Kokie bebūtų atsakymai į iškeltus klausimus, mados pramonės atstovai sutaria, kad atsinaujinti savo garderobą norės dauguma mūsų.

 

    Na, o patys rūbų kūrėjai išsako nuomonę, kad priverstinis sustojimas bei darbų tempo sulėtėjimas suteikė puikią galimybę reflektuoti bei sugrįžti prie pirminių koncepcijų ištakų – novatoriškumo, meistrystės demonstravimo, ypatingo dėmesio detalėm ir, žinoma, tvarios mados kūrimo principų užtikrinimo. Dauguma akcentuoja, kad sustojimas padėjo įvertinti pamatinius klientų poreikius ir dar labiau atsigręžti į tai, kad sukurti rūbų modeliai liktų aktualūs ne vienerius metus bei būtų tinkami dėvėti kelis metų sezonus. Be abejo, visa tai siejasi su aukšta gaminių kokybe bei tvarios mados principais. Dizaineriai pritaria nuomonei apie pasikeitusius vartotojų įpročius ir akcentuoja tai, kad klientai ypač kruopščiai renka informaciją apie prekės ženklą, jo postuluojamas vertybes, verslo etiką ir įtaką pasaulio gamtosaugos klausimams. Tai yra, vartotojas perka ne tik prekę, bet ir prekės ženklo koncepciją.

 

     Tuo pačiu rūbų dizaineriai pastebi, kad klientai yra pavargę nuo „pasaulinių rūpesčių“ naštos ir ieško žaismingumo. Todėl kai kurios rūbų kolekcijos pateikia nemažai siurprizų – žaismingus spalvų derinius ar rūbų detales, suteikiančias šventės pojūtį kasdienybėje.

 

     Ir dar vienas svarbus ir įveiktas iššūkis, kuriuo didžiuojasi rūbų dizaineriai, tai – pačių kolekcijų realizavimas siuvyklose. Pandemijos metu labai trūko darbo jėgos, nes liga paveikė daugelį darbuotojų arba jų artimuosius. Tad visiems kartu susitelkus pavyko įveikti iššūkius ir realizuoti savo kūrybinius sumanymus.

 

    Mados pramonė adaptavosi. Ieško naujų komunikavimo su klientu būdų bei pardavimo kanalų. Ir be galo ilgisi gyvų susitikimų bei mados pristatymų!

    Linkime ir Jums atsinaujinimo plačiąja prasme, džiaukimės atsiveriančiomis naujomis galimybėmis bei visada būkime kūrybingi!

Tekstas Princesėms.lt

1 Comment(s)

AgaJKT:
2021.02.25, 09:52:38
Reply

Aciu uz idomia informacija!

Leave a Comment